top of page
עוד מאמרים

טחורים


טיפול בטחורים

כשאני פוגשת נשים הסובלות מטחורים, המטרה העיקרית שלי היא קודם כל הרגעה ושחרור, כי הכאב מייצר זיכרון של כאב, ומכאן עצירות. העצירות מייצרת צואה קשה יחסית, ונוצר כאן מעגל "קסמים" (לא קסום כלל).

באמצעות הרפלקסולוגיה, ניתן כאמור לראות בכפות הרגליים את מצבה הגופני והנפשי של האישה, ליצור זרימה, לפתוח חסימות ותקיעויות, להחלים ממחלות, ולזרז תהליכים שונים בגוף.

ככה גם עם טחורים!

למגע יש כח עצום, ובשילוב שיחה קלה בעקבות מה שעולה דרך הרגליים, ננסה להבין מה הביא אותנו למצב שאנחנו סובלות מטחורים. יש לציין, שנשים רבות סובלות מטחורים (וגם גברים כמובן), אך נשים מועדות לפתח טחורים גם בתקופת ההריון (לקריאה נוספת עלטחורים בהריון). בפועל, משקל הרחם "מתיישב" וגורם להפעלת לחץ מוגבר על המעיים ועל איזור פי הטבעת, ומאט את זרימת דם בעורקים באזור זה. הלחץ, בשילוב עם עצירות שמתפתחת לעיתים בשל נטילת כדורי הברזל, עלולים לגרום להתפרצות הטחורים.

בהיבט ההוליסטי, קיים חוסר איזון בין האלמנטים השונים, כגון אלמנט האש, שחדר לאיזור האדמה - אנשים אלה מאופיינים בדרך-כלל כטיפוסים שמנסים לשלוט על היצרים הבסיסיים שלהם. הם יזדקקו לעזרה, ולא יבקשו אותה.

גם כדי להימנע מטחורים, וגם כדי להירפא מהם במהרה, נוסף לטיפולי הרפלקסולוגיה, ניתן לשלב מספר הרגלים:

  • פעילות גופנית, כגון הליכה, למען זרימת דם טובה עד קצוות האיברים, ולשם איזון אלמנט האדמה. בכל מקרה, חשוב להימנע מישיבה או עמידה רציפה של יותר משעה (כפוף להנחיות רופא-אם מצב ההריון אינו מאפשר זאת).

  • תזונה עשירה בסיבים, הרבה נוזלים.

  • דיקור. את הדיקור, מעולם הרפואה הסינית, אני משלבת במסגרת הטיפול.

  • ניתן ורצוי מאוד לטפל בטחורים, גם אם הופיעו כבר במהלך ההיריון. לנשים שסבלו מטחורים בהריונות קודמים, מומלץ לעבוד על מניעה מוקדם ככל האפשר.

לסיכום, אם את יודעת שקיימת אצלך הנטייה לסבול מטחורים, דאגי לטיפול מנע. וכאשר הטחור צץ, טפלי במהרה, כדי למנוע החרפה.

לשאלות וקביעת מועד לטיפול רפלקסולוגי - התקשרו עכשיו 050-2208725

bottom of page